Sitater

søndag 30. august 2009

Velkommen!

Velkommen til denne bloggen.
Her kommer jeg (Magne Djupvik, 17 år) til å skrive om min store lidenskap: animasjonsfilmer og ting rundt dette. Jeg kommer nok til å skrive mest om tradisjonelt animerte kortfilmer, men også om langfilmer med forskjellige animasjonsteknikker; det være seg leirebaserte, tradisjonelt animerte eller CGI-baserte.

Layout kan forandre seg noe etterhvert, for eksempel håper jeg å få flyttet overskriften litt ned så den ikke dekker fjesene deres, og lignende.
Logoen/headeren er satt sammen av (fra venstre til høyre):
  1. Timon av Disney
  2. Pink Panther av DePatie-Freleng/United Artists
  3. Marvin the Martian av Warner
  4. Donald Duck av Disney
  5. Bugs Bunny av Warner
  6. Woody Woodpecker av Lantz/Universal
  7. Scar av Disney
Som dere ser, kommer jeg konsekvent til å omtale dem med deres originale navn, og vil også hovedsakelig skrive om de engelskspråklige versjonene av animasjonsfilmer.
Dette fordi de ofte er best på originalspråket, men også fordi det er stort sett disse versjonene jeg har sett. Men det vil nok være noen få unntak.

Håper jeg vil få noen trofaste lesere etterhvert. :)

PS: Har nå oppført 100 sitater fra ulike figurer i animasjonsverdenen. Disse sitatene velges tilfeldig hver gang du besøker denne siden, og jeg har ikke tenkt å stoppe med bare 100. Det skulle gi deg en unnskyldning for å komme tilbake hit ofte. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar